Feedback
Van Mamette van Wanroij voor Michel Schreuders
Vragen voor de challenge day:
-
Hoe zie jij het onderwijs van
de toekomst voor studenten en kinderen die geen denkers zijn maar doeners? Is
er voor hun ook een plek?
Geweldige blog Michel weinig
aan toe te voegen, ik kan lezen en zien dat je veel hebt gedaan binnen dit
leerarrangement 4. Ik heb onderstaand feedback schema nog ingevuld.
PI
|
Tip
|
Top
|
Blik naar buiten
Bijv. participeren in innovatietrajecten en betrekken relevante
externen etc..
|
Je geeft je netwerk aan in personen die kort bij je staan, het was
wellicht leuk geweest om ook met hen een interview te doen, of in een blog
bericht te laten zien hoe je met innovatief onderwijs aan de slag bent
geweest, naar collega’s van het Hooghuys toe.
|
Je blog ziet er mooi uit en bijvoorbeeld in de SWOT analyse kan ik
lezen dat je een verbinding zoekt met de praktijk. Je geeft je persoonlijke
netwerk aan in personen die kort bij je staan. Je blog over spelvorm in de
rekenles is erg leuk.
|
Oog voor praktijk
Bijv. consequenties ontwikkelingen voor praktijk/ vertaling visie /
ondersteuning collega’s/ realiteitszin etc.
|
Ik vind het moeilijk om precies te herleiden wat je in de praktijk
doet met je theoretische basis. Mag misschien wat meer naar voren komen in je
blog. Visie en communicatie naar collega’s.
|
Je laat zien dat je gamification meteen toepast in de praktijk,
hierdoor breng je het geleerde meteen in de praktijk leuk om te zien.
|
Over de grens
Bijv. creativiteit in vormgeving, creativiteit in inhoud, denken
buiten de kaders.
|
Je hebt hierin veel laten zien, film, mind map, foto’s, gamification het
zoeken naar nieuwe vormen van bijvoorbeeld social media, of het gebruiken van
nieuwe apps kan eventueel nog een uitdaging zijn in de toekomst?
|
Je laat in je blog zien dat je creatief bent en dat je nu al nieuw
innovatief onderwijs gebruikt in je lessen.
|
Van Cindy kreeg ik:
Feedback
van Cindy ten Haaf aan
Michel Schreuders
Algemeen:
Ik vind
jullie toekomstscenario voor 2030 prachtig weggezet. Complimenten!
P.I.
|
Tip
|
Top
|
Blik naar buiten
Bijv.
participeren in innovatietrajecten en betrekken relevante externen etc.
|
Ik vind
het jammer dat jij het toekomstscenario van up to the future er niet tegen hebt
afgezet, omdat in jullie toekomstscenario niet alles online verloopt en wel
degelijk plaatsafhankelijk in een leercentrum afspeelt. Vanuit de blogs heb
ik geen inzicht gekregen of jij/jullie relevante externe hebben gezet en
welke invloed zij hebben gehad op het toekomstbeeld.
|
Goed dat
jij samen met een collega
mogelijkheden van haar toekomstscenario voor 2030 hebben onderzocht voor
jullie eigen onderwijssetting, waarbij het mooi is om te zien dat het
bedrijfsleven nu al een belangrijke rol speelt in het onderwijs en dat de
mogelijkheden liggen in het benutten van de digitale mogelijkheden.
|
Oog voor praktijk
Bijv.
consequenties ontwikkelingen voor praktijk/ vertaling visie / ondersteuning
collega’s/ realiteitszin etc.
|
In je
blog lees ik niet expliciet iets terug over ondersteuning van collega’s.
Wellicht is dit iets waar je nog aandacht aan kunt besteden.
|
Ik vind
dat je concreet voor ogen hebt welke maatschappelijke trends relevant zijn
voor jouw onderwijssetting. In je SWOT komt duidelijk naar voren waar de
kansen & mogelijkheden liggen en waar vanuit de onderwijssetting rekening
moet worden gehouden om het toekomstscenario te kunnen realiseren. Jouw
ontworpen REKEN-GAME is echt tof. Hiermee laat je zien dat je de gamification
elementen uit LA4 direct toepast in je eigen werksetting.
|
Over de grens
Bijv.
creativiteit in vormgeving, creativiteit in inhoud, denken buiten de kaders.
|
In de
waardeladder noem je flexibiliteit als belangrijk element voor jouw
organisatie, docenten en studenten. Wellicht is een aanvulling op vakmanschap
vanuit de vakoverstijgende 21st century skills zinvol om creatief en
innovatief te kunnen antiperen op complexe en snel veranderende wereld.
|
Ik vind
je vormgeving op je blog heel mooi en prettig om te lezen.
Verder
denk ik jullie toekomstscenario heel mooi en realistisch!
|
Vraag
/ vragen t.b.v. de dialoog
In
jullie toekomstscenario worden diploma’s en eindtermen losgelaten. Hoe denk jij
het niveau in jullie toekomstscenario te kunnen borgen?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten