maandag 20 april 2015

Peerfeedback gekregen over mijn Blog

Van Mamette kreeg ik:


Feedback
Van Mamette van Wanroij voor Michel Schreuders

Vragen voor de challenge day:
-          Hoe zie jij het onderwijs van de toekomst voor studenten en kinderen die geen denkers zijn maar doeners? Is er voor hun ook een plek?


Geweldige blog Michel weinig aan toe te voegen, ik kan lezen en zien dat je veel hebt gedaan binnen dit leerarrangement 4. Ik heb onderstaand feedback schema nog ingevuld.
PI
Tip
Top
Blik naar buiten
Bijv. participeren in innovatietrajecten en betrekken relevante externen etc..
Je geeft je netwerk aan in personen die kort bij je staan, het was wellicht leuk geweest om ook met hen een interview te doen, of in een blog bericht te laten zien hoe je met innovatief onderwijs aan de slag bent geweest, naar collega’s van het Hooghuys toe.
Je blog ziet er mooi uit en bijvoorbeeld in de SWOT analyse kan ik lezen dat je een verbinding zoekt met de praktijk. Je geeft je persoonlijke netwerk aan in personen die kort bij je staan. Je blog over spelvorm in de rekenles is erg leuk.
Oog voor praktijk
Bijv. consequenties ontwikkelingen voor praktijk/ vertaling visie / ondersteuning collega’s/ realiteitszin etc.
Ik vind het moeilijk om precies te herleiden wat je in de praktijk doet met je theoretische basis. Mag misschien wat meer naar voren komen in je blog. Visie en communicatie naar collega’s.
Je laat zien dat je gamification meteen toepast in de praktijk, hierdoor breng je het geleerde meteen in de praktijk leuk om te zien.
Over de grens
Bijv. creativiteit in vormgeving, creativiteit in inhoud, denken buiten de kaders.
Je hebt hierin veel laten zien, film, mind map, foto’s, gamification het zoeken naar nieuwe vormen van bijvoorbeeld social media, of het gebruiken van nieuwe apps kan eventueel nog een uitdaging zijn in de toekomst?
Je laat in je blog zien dat je creatief bent en dat je nu al nieuw innovatief onderwijs gebruikt in je lessen.


Van Cindy kreeg ik:

Feedback van­­­­­­­­­­­­  Cindy ten Haaf aan­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ Michel Schreuders

Algemeen:
Ik vind jullie toekomstscenario voor 2030 prachtig weggezet. Complimenten!

P.I.
Tip
Top
Blik naar buiten
Bijv. participeren in innovatietrajecten en betrekken relevante externen etc.
Ik vind het jammer dat jij het toekomstscenario van up to the future er niet tegen hebt afgezet, omdat in jullie toekomstscenario niet alles online verloopt en wel degelijk plaatsafhankelijk in een leercentrum afspeelt. Vanuit de blogs heb ik geen inzicht gekregen of jij/jullie relevante externe hebben gezet en welke invloed zij hebben gehad op het toekomstbeeld.
Goed dat jij  samen met een collega mogelijkheden van haar toekomstscenario voor 2030 hebben onderzocht voor jullie eigen onderwijssetting, waarbij het mooi is om te zien dat het bedrijfsleven nu al een belangrijke rol speelt in het onderwijs en dat de mogelijkheden liggen in het benutten van de digitale mogelijkheden.
Oog voor praktijk
Bijv. consequenties ontwikkelingen voor praktijk/ vertaling visie / ondersteuning collega’s/ realiteitszin etc.
In je blog lees ik niet expliciet iets terug over ondersteuning van collega’s. Wellicht is dit iets waar je nog aandacht aan kunt besteden.
Ik vind dat je concreet voor ogen hebt welke maatschappelijke trends relevant zijn voor jouw onderwijssetting. In je SWOT komt duidelijk naar voren waar de kansen & mogelijkheden liggen en waar vanuit de onderwijssetting rekening moet worden gehouden om het toekomstscenario te kunnen realiseren. Jouw ontworpen REKEN-GAME is echt tof. Hiermee laat je zien dat je de gamification elementen uit LA4 direct toepast in je eigen werksetting.
Over de grens
Bijv. creativiteit in vormgeving, creativiteit in inhoud, denken buiten de kaders.
In de waardeladder noem je flexibiliteit als belangrijk element voor jouw organisatie, docenten en studenten. Wellicht is een aanvulling op vakmanschap vanuit de vakoverstijgende 21st century skills zinvol om creatief en innovatief te kunnen antiperen op complexe en snel veranderende wereld.
Ik vind je vormgeving op je blog heel mooi en prettig om te lezen.
Verder denk ik jullie toekomstscenario heel mooi en realistisch!



Vraag / vragen t.b.v. de dialoog


In jullie toekomstscenario worden diploma’s en eindtermen losgelaten. Hoe denk jij het niveau in jullie toekomstscenario te kunnen borgen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten